Help with plotting

• Hi guys.
    Just a few questions:
    1 - I'm planing on mining with 2 external drives: 1 with 3TB and another with 2 TB. Should I create 1 plot in each or is best if I create several plots (eg. 3x1TB + 2x1TB)?
    2 - I already have my 3TB drive plotted (took 5 days) and I'm trying to plot the 2TB but I get lots of errors and, in 2 days, it only went up to 5%! (plus, I hear the drive's needle jumping a lot...). Why?
    3 - The plots I'm getting look weird:

• on 3TB - account_nr_ID_1200000001_11434624_10048
    • on 2TB - account_nr_ID_1200000001_7617792_13952
      Since the 2 second numbers are the same, won't I get overlapped nonces?
      4 - I'd like to do the all plotting process again, but right this time, and with GPU, but I can't seem to get it going right...

Thanks

• admin

@HotDrive 1) One plot file per drive.

1. 5 Days is a really long time for 2TB
    2. Yes - those plots are overlapped. How did you plot ?

To GPU plot, get the gpuplotgenerator from the Burst Software section. configure your devices.txt as per instructions.

Then to plot:

gpuplotgenerator <drive id1>:<numeric_id>0<number of nonces><stagger> <drive ID2>:<numeric id><number of nonces on drive 1><number of nonces><stagger>

To determine the number of nonces: take drive free space in bytes (windows Explorer -> Drive Properties) / 262144 / stagger. Round down (eg 123.456 becomes 123), multiply by stagger. This is your number of nonces.

• @HotDrive Yes your plots are overlapped... If you are using the wplotgenerator manually you should have very carefull with the nonces so you don't overlap them. My suggestion is that you make the same that the AIO Wallet does while plotting:

• You see the number 1200000001? my suggestion is that you use the 12 to one drive and then use 13 to another drive, etc.

If you are using the plotter of the AIO Wallet, you have to make sure that while you are plotting the two drives don't get the same drive letter (eg. Letter 12 of abecedary is letter L xD)

Regarding to the GPU plotter you will have to ask for someone else advice because i never was able to make it work so... ;P

Happy plotting! xD

• Thank you all for the reply.

• Regarding the overlapping, I think it was a confusion with drive letter. Next time, I'll plot with both drives attached so that plotter don't get confused.
    • Regarding the GPU plotter... not enough knowledge. I'll have to depend on the AIO plotter and hope for the best.
    • Regarding the time: the 3TB drive taking 5 days was normal (I read that a 4TB drive would take that time); for the 2TB drive reaching 5% in only one day is weird. Don't know if it has anything to do with the drive (it's a Toshiba with "PowerSave" mode...). Anyway, the 3TB drive plotted at 2000+ nonces average (I think...) and the 2TB drive is only plotting at 300 nonces.

Again, thanks for your help.

@gpedro Abraços Algarvios! :)

• @HotDrive Bom saber que há mais um Português por aqui hahahaha

Verifica se as drives estão ligadas em portas USB 3.0 e se suportam USB 3.0... A velocidade vai aumentar signitivamente ;D

3Tb levar 5 dias para plotear é um pouco alto mas este tempo depende do processador que estás a usar, da RAM que estás a usar e do tipo de ligação que estás a usar (USB, USB 2.0, USB 3.0, SATA or IDE)...

Eu consigo plotear cerca de 1Tb por dia usando dois portateis que têm mais de 3 anos, por isso considero 5 dias para plotear 3Tb imenso tempo.

Qualquer dúvida contacta-me e se quiseres há um subforum em português, embora não haja muitos Portugueses por cá, há cada vez mais brasileiros!

Já agora como deste com o Burst? Alguma chance de ter sido devido ao site burstcoin.pt? xD

Abraço Lisboeta xP

• @gpedro Há Portugueses em todo o lado! Somos como os cogumelos.

Ambas as drives são USB3 mas o pc onde fiz o plot só tem USB2.
    Para já, ando só em testes e em fase de aprendizagem. A ideia é fazer o plot e minar num pc que uso em casa como servidor de média (esse já tem USB3). O problema é que corre Ubuntu Server e acedo por SSH (não tem monitor nem desktop instalado). Para um utilizador Windows, mais problema, menos problema, mas a coisa anda (ajuda muito a AIO Wallet). Já para Linux... ainda tenho muita cabeçada para dar.

Dei com o Burst por acaso. Sou seguidor de um jogador online e ele sugeriu o Burst como alternativa mais sustentável de mineração. Dei uma vista de olhos e pareceu-me (ainda parece) um projecto interessante logo, tirei o pó aos HDD...

O burstcoin.pt descobri hoje, ao ler o teu rodapé (de onde inferi seres tuga).

• @HotDrive Lá isso é verdade... Já o meu pai dizia para perceberes se há um português em qualquer lado basta dizeres um cara*** que ficas logo a saber se há Portugueses onde estás! LOOL

Em relação a Linux não te consigo ajudar mas de certeza que vai haver por aqui alguém que o pode fazer e como já deves ter reparado a comunidade por aqui está sempre pronta a ajudar...

Apenas perguntei relativamente ao burstcoin.pt porque eu traduzi e estou a gerir o site e recentemente chegámos a um bom ranking no Alexa, e tem estado a dar resultado em relação a brasileiros, apenas queria ver o site a dar mais resultados em relação a Portugueses, mas devagar se vai longe, certo...? xD

Ploteares com USB3 é bem mas bem mais rapido (3 a 4 vezes mais rapido) como deves imaginar... Podes usar o servidor Linux para plotear com o USB 3.0, acredita que vais notar a diferença! Usa o DCCT tools que podes encontrar na área do Software Burst...

E em relação a ploteares com o CPU aconselho-te vivamente a ploteares manualmente em vez de usares o AIO Wallet pois como podes controlar a RAM que usas vais conseguir tirar mais partido do HW que tens e vais ter mais controlo sobre todo o processo de plotear!

A AIO Wallet é boa para os primeiros passos (porque é simples de usar) e para quem tem pouca experiência com computadores, o que não me parece que seja o teu caso, tendo em conta como explicas-te o que tens no comentário acima e o facto de usares um servidor Linux leva-me a crer que até és capaz de perceber mais do que eu, visto que apenas toquei em Linux uma ou duas vezes... hahahaha

• So, here is an update on my questions.

• Think I found why the 2TB drive was plotting so slow. It is a "fancy" Toshiba drive with "Powersave mode". If the drive is not used for a while, it shuts off, hence, the plotter needs to keep re-running the access to the drive.
      -- Resolution: plotting and mining at the same time :). I started the plotter (AIO) on the 2TB drive using 3 of my 4 cores and then started the miner. Since the miner detects 2 plots, keeps trying to access the plot on the 2TB drive. It gets an error, but the access to the drive keeps it alive, and then continues to mine with the 3TB drive. Plotting fine and I expect to have it done in 3 days.

Now, I just need to figure out how to mine correctly with a Linux headless server...

Thanks all!